Do kádru Slovácka se dere barbar Jakub Prajza

14.01.2014 17:41

Jmenuje se Jakub Prajza, v prosinci mu bylo dvacet, bydlí z Hluku a jeho snem je hrát první ligu. První přípravné utkání Slovácka proti Kroměříží bylo pro mladého obránce opravdovou premiérou mezi protřelými fotbalisty.

„Jakub předvádí v béčku a juniorce velice slušné výkony na pravém křídle obrany, je to rychlostní typ, kterého bych tu chtěl mít," konstatoval na Prajzovu adresu trenér Svatopluk Habanec.

Jeho slova musí znít mladému obránci jako rajská hudba, sám však dobře ví, že tak jednoduché to rozhodně nebude. „Proti juniorce je hra daleko rychlejší, na nic není čas. Největší rozdíl je v tom, že všechno musíte dělat v rychlosti a ještě s balonem. Trenér mě povolal na měsíční zkoušku, snad ho nezklamu. Na podzim jsem byl s áčkem na jednom tréninku, jinak nic. Vlastně jsem hrál ještě v přáteláku proti Bojkovicím, ale proti Kroměříži to byl první opravdový zápas. Ze začátku jsem byl trošku nervózní, potom už to ze mě spadlo," povídal talentovaný mladík.

Proti Hanákům nastoupil na pravé straně obrany vedle velezkušeného a o sedmnáct let staršího Jana Trousila, který ho téměř bez přestávky dirigoval. „Prajzič musíš, Prajzič výborně, běž do něho, zaber," to byla slova, kterými ho ostřílený kolega povzbuzoval. „Je to velká škola hrát vedle tak výborného fotbalisty. Chtěl bych se dostat do kádru áčka, jestli to bude teď, nebo později, to se uvidí," odtajňuje své fotbalové plány Jakub Prajza, který začínal v záloze. „Momentálně hraji pravého beka, ale když mě trenér postaví na levou stranu, tak jsem schopný hrát i tam. Je mně jedno, kde nastoupím," svěřil se mladý fotbalista.

Na zápas proti Kroměříži určitě hodně dlouho nezapomene. Zhruba po dvaceti minutách hry v šestnáctce zbytečně zajel do protihráče a rozhodčí bez diskuzí ukázal na penaltový puntík. Mladémuo spoluhráčpořádně vyčinil Jan Trousil. Jakuba Prajzu ale jeho kritika příliš nevykolejila. „Asi to bylo potřeba, příště už si to uvědomím. Zazmatkoval jsem a zbytečně do toho hráče zajel," přiznal.

Zdroj: https://slovacky.denik.cz/fotbal_region/habanec-zkousi-mladiky-do-kadru-slovacka-se-dere-jakub-prajza-20140212.html

Zpět